Vi har lyttet til annoncørernes ønsker om at gøre danske medier mere tilgængelige og lettere at købe ind hos. Den digitale omsætning til publicister i Danmark falder 10-15% årligt, - samtidig stiger Googles og Facebooks omsætning. Vi er som medie nødt til at gøre noget for at ændre dette og tage ansvar for vores egen udvikling.
Publisher Platform navnet tager udgangspunkt i et ønske om, at deltagende medier er kvalitetsmedier, der har journalister ansat, selv producerer og redigerer deres indhold inden det lægges ud på sitet. Et krav til mederne er at de er medlem af Pressenævnet.
Det er et supplement eller alternativ til den måde, som annoncørerne køber ind i dag. Vi giver annoncørerne mulighed for at købe ind i danske kvalitetsmedier, som er baseret på publicistisk indhold samlet et sted via en platform. Der er blot tale om yderligere en programmatisk kanal og derfor en indkøbsform, annoncørerne allerede kender.
Det skal du, hvis du ønsker, at dine kampagner skal afvikles på danske medier og samtidig få en høj dækning. - Og så selvfølgelig hvis du går op i, at hele din investering rent faktisk går til medieindkøb og ikke til tech fees.
Man kan til- og fravælge blandt de deltagende medier, som man ønsker.
TV 2, JP/Politikens Hus og Berlingske Media er initiativtagere til platformen og samarbejdet.
Det kan alle medier, som er tilmeldt Pressenævnet, og som er interesserede i at deltage i den fortsatte udvikling af platformen.
Fordi platformen bygger på medier, som har journalistikken som omdrejningspunkt og som står til ansvar for indholdet på deres sites. Det handler om sikkerhed for den kontekst, man som annoncør optræder i.
Når vi taler om kvalitet, refererer vi til indhold, som bygger på et publicistisk grundlag, og som er redigeret og taget stilling til, inden det offentliggøres. Dernæst skal alt inventory, der er solgt på platformen, leve op til branchestandarder, og der garanteres et vist niveau af viewability.
I første omgang udbydes udelukkende standard bannerformater samt udvalgte high impact formater på platformen. Se nærmere i banner spec sektionen.
Vi mener, at hver investeret krone går ubeskåret til annonceindkøb; dvs. 1 krones investering giver eksponering for 1 krone. Medierne afholder omkostningerne til teknologi efter eksponeringen er betalt.
Ved indkøb i platformen dækkes fees til teknologi af medierne - og de betales og afholdes efter indrykningen. Hertil kan naturligvis komme eventuelle fees til mediebureau eller andre, som man vælger at betale for at håndtere indkøbene på platformen.
Nej, medierne på platformen kommer til at konkurrere om, hvad annoncerne skal koste - fuldstændig som i dag. De varetager hver især deres eget salg og får ikke fælles sælgere. De opnår heller ikke indsigt i hinandens prissætning. Der er tale om en åben markedsplads, hvor højeste bud vinder. Medierne kan naturligvis sætte en floor price/minimuspris, men den vil kun være kendt af det enkelte medie.
Det er desværre ikke muligt at måle viewability på vores high impact formater. Vi arbejder på en løsning så det bliver muligt snarest.
Vi stifter en forening, som kommer til at eje platformen og forestå koordineringen ift. teknologileverandør mv.
I første omgang kan der bruges kontekstuelle data på tværs af medierne. Det vil sige, at der vil kunne købes ind i vertikaler på tværs af medierne.
Det er allerede regnet ind i prisen og koster ikke ekstra. Omkostningen til data afholdes som tech fee, efter der er betalt for eksponeringen.
Der vil kunne købes ind på 1. parts data hos de medier, som tilbyder 1. parts data, men man kan ikke dele 1. parts data på tværs af medier.
Nej. Der er lagt op til, at man køber ind på det kontekstuelle og senere mediernes 1. parts data.
Den bygger på Xandr teknologi, fordi de er uafhængige af de store tech- og medie-selskaber. De er ejet at AT&T og Warner Media, som er ved at bygge det teknologiske fundament til fremtidens addressable tv.
Nexta.io står bag udviklingen af Publisher Platforms user interface
Hvert medie har forskellige formater, men mange af formaterne er delt på tværs af medier.
Se flere detaljer her
Hvert medie har forskellige formater, men mange af formaterne er delt på tværs af medier.
Se flere detaljer her
Hvert medie har forskellige formater, men mange af formaterne er delt på tværs af medier.
Se flere detaljer her
Hvert medie har forskellige formater, men mange af formaterne er delt på tværs af medier.
Se flere detaljer her
Hvert medie har forskellige formater, men mange af formaterne er delt på tværs af medier.
Se flere detaljer her
Hvert medie har forskellige formater, men mange af formaterne er delt på tværs af medier.
Se flere detaljer her
Hvert medie har forskellige formater, men mange af formaterne er delt på tværs af medier.
Se flere detaljer her
Hvert medie har forskellige formater, men mange af formaterne er delt på tværs af medier.
Se flere detaljer her
Hvert medie har forskellige formater, men mange af formaterne er delt på tværs af medier.
Se flere detaljer her
Hvert medie har forskellige formater, men mange af formaterne er delt på tværs af medier.
Se flere detaljer her
Hvert medie har forskellige formater, men mange af formaterne er delt på tværs af medier.
Se flere detaljer her
Vi har lyttet til annoncørernes ønsker om at gøre danske medier mere tilgængelige og lettere at købe ind hos. Den digitale omsætning til publicister i Danmark falder 10-15% årligt, - samtidig stiger Googles og Facebooks omsætning. Vi er som medie nødt til at gøre noget for at ændre dette og tage ansvar for vores egen udvikling.
Publisher Platform navnet tager udgangspunkt i et ønske om, at deltagende medier er kvalitetsmedier, der har journalister ansat, selv producerer og redigerer deres indhold inden det lægges ud på sitet. Et krav til mederne er at de er medlem af Pressenævnet.
Det er et supplement eller alternativ til den måde, som annoncørerne køber ind i dag. Vi giver annoncørerne mulighed for at købe ind i danske kvalitetsmedier, som er baseret på publicistisk indhold samlet et sted via en platform. Der er blot tale om yderligere en programmatisk kanal og derfor en indkøbsform, annoncørerne allerede kender.
Det skal du, hvis du ønsker, at dine kampagner skal afvikles på danske medier og samtidig få en høj dækning. - Og så selvfølgelig hvis du går op i, at hele din investering rent faktisk går til medieindkøb og ikke til tech fees.
Man kan til- og fravælge blandt de deltagende medier, som man ønsker.
TV2, JP/Politikkens Hus og Berlingske Medier er initiativtagere til platformen og samarbejdet.
Det kan alle medier, som er tilmeldt Pressenævnet, og som er interesserede i at deltage i den fortsatte udvikling af platformen.
Fordi platformen bygger på medier, som har journalistikken som omdrejningspunkt og som står til ansvar for indholdet på deres sites. Det handler om sikkerhed for den kontekst, man som annoncør optræder i.
Når vi taler om kvalitet, refererer vi til indhold, som bygger på et publicistisk grundlag, og som er redigeret og taget stilling til, inden det offentliggøres. Dernæst skal alt inventory, der er solgt på platformen, leve op til branchestandarder, og der garanteres et vist niveau af viewability.
I første omgang udbydes udelukkende standard bannerformater samt udvalgte high impact formater på platformen. Se nærmere i banner spec sektionen.
Vi mener, at hver investeret krone går ubeskåret til annonceindkøb; dvs. 1 krones investering giver eksponering for 1 krone. Medierne afholder omkostningerne til teknologi efter eksponeringen er betalt.
Ved indkøb i platformen dækkes fees til teknologi af medierne - og de betales og afholdes efter indrykningen. Hertil kan naturligvis komme eventuelle fees til mediebureau eller andre, som man vælger at betale for at håndtere indkøbene på platformen.
Nej, medierne på platformen kommer til at konkurrere om, hvad annoncerne skal koste - fuldstændig som i dag. De varetager hver især deres eget salg og får ikke fælles sælgere. De opnår heller ikke indsigt i hinandens prissætning. Der er tale om en åben markedsplads, hvor højeste bud vinder. Medierne kan naturligvis sætte en floor price/minimuspris, men den vil kun være kendt af det enkelte medie.
Vi stifter en forening, som kommer til at eje platformen og forestå koordineringen ift. teknologileverandør mv.
I første omgang kan der bruges kontekstuelle data på tværs af medierne. Det vil sige, at der vil kunne købes ind i vertikaler på tværs af medierne.
Det er allerede regnet ind i prisen og koster ikke ekstra. Omkostningen til data afholdes som tech fee, efter der er betalt for eksponeringen.
Det er ambitionen, at der i løbet af 2. halvår af 2020 vil kunne købes ind på 1. parts data – i takt med at medierne hver især får udviklet 1. part løsninger.
Der vil kunne købes ind på 1. parts data hos de medier, som tilbyder 1. parts data, men man kan ikke dele 1. parts data på tværs af medier.
Nej. Der er lagt op til, at man køber ind på det kontekstuelle og senere mediernes 1. parts data.
Den bygger på Xandr teknologi, fordi de er uafhængige af de store tech- og medie-selskaber. De er ejet at AT&T og Warner Media, som er ved at bygge det teknologiske fundament til fremtidens addressable tv.
Nexta.io står bag udviklingen af Publisher Platforms user interface
© Publisher Platform 2020